Případové studie

Automatizace v e-mailingu: Reaktivace v praxi

Automatizace v e-mailingu: Reaktivace v praxi

V e-shopu Trenýrkárna (www.trenyrkarna.cz) jsme dostali za úkol oživit co nejvíce neaktivních kontaktů z e-mailové databáze. Jednalo se o 5 letý vzorek, tedy kontakty získané od roku 2014, které již nejsou aktivní.

Cíle

Reaktivovat 76 912 kontaktů
a přimět je k akci
(nákup, otevření NL nebo proklik)

Rozdělit kontakty
na podsegmenty dle jejich aktivity

Definice vzorku kontaků

• bez nákupu za posl. 400 dní
• neotevření e-mailů za posl. 400 dní
• datum posl. přihlášení nad 90 dní

Šablona

Personalizovaný obsah
a skloňování podle pohlaví

Dynamické načítání kupónů

Pobídka pro stažení aplikace

Konkurenční výhody

Personalizovaný obsah a skloňování podle pohlaví

aaaa

Dynamické načítání kupónů

Pobídka pro stažení aplikace

Konkurenční výhody

Kampaň nastavena na 3 vlny

  1. Uživatel poprvé vstoupí do automatizace a projde celou větví, kde se mu odešle reaktivační e-mail, po 5 dnech reminder, a v případě neaktivity se přiřadí štítek level_neaktivity_1.
  2. Po 30 dnech, v případě nereagování, spadne znovu do automatizace.
    Scénář se opakuje a na konci, v případě neaktivity, se mu přiřadí štítek
    level_neaktivity_2. V této větvi lze upravit pobídku / slevu a předmět.
  3. Po dalších 30 dnech, v případě nereagování, spadne znovu do automatizace a pošle se mu e-mail s vyšší pobídkou a jiným předmětem.Po 5 dnech reminder a po 10 dnech SMS s kupónem pro měření využití SMS kupónu. V případě žádné akce ze strany uživatele se mu přiřadí štítek level_neaktivity_3 a vyřadí se z databáze nadobro.

Výsledky

Graph-results-treny

Co se podařilo:

icons-visits

4 150
návštěv podle
Google Analytics

icons-transactions2

234
transakcí podle
Google Analytics

Výsledné segmenty

Výsledek

Za 3 měsíce se podařilo reaktivovat 8 371 kontaktů, což je více než 10 % tehdejší neaktivní databáze klienta.

Související příspěvky