E-mailing, Případové studie

Audit e-mailingových služeb se vám vyplatí

Audit e-mailingových služeb se vám vyplatí

V závěru loňského roku jsme pro Luxury distribution s.r.o. připravili audit jejich e-mailingového markertingu. Jde o rodinnou společnost, která svůj eshop aurio.cz nabízející velmi kvalitní produkty pro vlasovou a pleťovou kosmetiky, vystavěla od píky.  V čem audit pomohl?

V závěru loňského roku jsme pro Luxury distribution s.r.o. připravili audit jejich e-mailingového markertingu. Jde o rodinnou společnost, která svůj eshop aurio.cz nabízející velmi kvalitní produkty pro vlasovou a pleťovou kosmetiku, vystavěla od píky.  

Každý, kdo se na podobném projektu podílel dobře ví, jak těžké je stále držet pod kontrolou všechny své marketingové nástroje tak, aby dosahovali maximálních výsledků. I z toho důvodu nás požádali, abychom zrevidovali stav e-mailingu

Podrobně jsme prozkoumali všechna zákoutí účtu v Ecomailu a jeho napojení na Shoptet, a doporučili udělat kroky, které výsledek mohli vylepšit. 

Napojení Shoptet 

V loňském roce došlo k nasazení “cookie lišty” dle směrnic EU. Její nastavení ovlivnilo propojení s e-shop platformou a nepřenášela se některá data. To bohužel výrazně ovlivnilo práci s daty o uživatelích a díky tomu i horší výtěžnost z automatizací. Oprava proběhla rychle a tržby začaly okamžitě stoupat. 

Pop-Up 

Získat e-mailovou adresu potenciálního zákazníka je svatý grál. Aurio pop-up okno zobrazovalo novým uživatelům na páté stránce, a navíc pouze na počítačích. Po změně na druhou stránku a přidání mobilní verze roste počet nových kontaktů v databázi o 75 % rychleji. A to i přesto, že došlo ještě k jedné změně. Přidání takzvaného double opt-in. Tedy každý, kdo zadal svůj e-mail do pop-up okna musel svou e-mailovou adresu ještě potvrdit. Tento krok při sběru kontaktů velmi doporučujeme, kvůli zachování kvality vaší databáze. 

Velikost e-mailů 

Většina e-mailů byla datově opravdu velká, což způsobí zkreslení statistik otevíraných mailů na Gmailu (ten totiž mail odřízne a nabídne proklik na webovou verzi rozesílky). Velikost jsme snížili a tím došlo ke zpřesnění statistik.

Automatizace 

Dalším krokem byly automatizace. Dvě základní, které doporučujeme vždy jako první jsou opuštěný košík a remarketing. Druhou jmenovanou Aurio před auditem vůbec nezkoušelo, opuštěný košík díky špatnému napojení nefungoval správně. Vytvořili jsme tedy remarketingovou kampaň, kde pracujeme i se slevovým kódem pro část potenciálních zákazníků a výsledek se dostavil – jde o nejlepší spuštěnou automatizaci, kde navíc tržby stále stoupají.

Oprava opuštěného košíku přinesla také své ovoce a zákazníci již také přes tuto kampaň začali nakupovat.

Myslete vždy na to, že automatizace jsou silně závislé na vašich newsletterech – čím více se vám daří zvyšovat jejich úspěch, tím úspěšnější mohou být automatizace.

Reaktivace 

Po výše zmíněných dvou automatizacích přichází i třetí – reaktivace. Ta vám umožní vyčistit si svou databázi o mrtvé duše. Ty, které více jak rok neotevřeli žádný z vašich e-mailů ani u vás nenakoupili. Většina z našich klientů se lekne, když jim řekneme, jak velké procento těchto “mrtvolek” ve své databázi mají. Po jejich pročištění však jednak některé získáte zpět, a především vám stoupne váš kredit u jednotlivých provozovatelů e-mailových služeb. Zvedne se vaše doručitelnost, počty prokliků a klesnou vaše náklady na e-mailingové služby (máte méně e-mailových adres v databázi).

V tomto případě se nám podařilo oživit 5 % mrtvých duší z celkových 30 % neaktivních adres. 

Další body z auditu na nás stále ještě čekají.

Personalizace 

Jednoduchá personalizace zvyšuje šance na lepší výsledky. Začít stačí s oslovením, ať v těle mailu nebo dokonce v předmětu. I v případě Ecomailu je nastavení velmi jednoduché.

Segmentace a následná automatizace 

Aurio dodává sortiment exkluzivních značek, doporučujeme jim vyzkoušet, jak funguje mailing zaměřený na zákazníky, kteří jednotlivé značky nakupují. V případě dobrých výsledků lze připravit jednoduché automatizované kampaně na opakovanou spotřebu nebo novinky v sortimentu. Ušetří práci, zvýší prodeje, ale také vazbu vašeho zákazníka k dané značce. 

Časy rozesílek 

Kdy mail odešlete také rozhoduje o jeho úspěchu. Obecně platí, že dobře funguje neděle večer, pondělí ráno jako nejsilnější dny. V sobotu na druhou stranu lidé mají větší aktivitu, co se týče čtení, ale menší co se týče nakupovaní. Posílat mailing v brzkém odpoledni naopak není nejlepší. Je však třeba to vyzkoušet, protože každý e-shop, a především každý jeden zákazník má své specifické chování. Rozdíly ve výsledcích tak mohou být značné.

Související příspěvky