Aktuality, E-mailing

Jak se dají vylepšit transakční e-maily

Jak vylepšit transakční e-maily

Transakční e-maily patří mezi opomíjené části komunikace, přitom jejich dosah je násobně vyšší, než u jiných e-mailů. Budujete si v nich vztah s novým zákazníkem, šetříte sobě práci a jemu čas. Jako jediní na trhu vám pomůžeme je vylepšit a odlišit se i v případě, že používáte Shoptet.

Transakční e-maily nepodceňte 

Maily s informací o objednávce mají výrazně větší pozornost než newslettery. Proto právě v nich musíte ukázat, jak dobří jste. Všechny důležité informace viditelné na první pohled, jak na mobilu, tak v počítači. A pokud možno, tak personalizovanou a líbivou formou. Těmto e-mailům se věnujte i kvůli tomu, abyste šetřili váš čas. Čím přesnější e-mail je, tím méně telefonátů a mailů od čekajících zákazníků můžete očekávat. 

Co transakční e-mail musí obsahovat

  • Jasně identifikovaný odesilatel 
  • Předmět a preheader usnadnňující orientaci 
  • Informace o obsahu objednávky, způsobu zaplacení a dodání 
  • Návod jak řešit případný problém 

Co je fajn, když transakční e-mail obsahuje

  • Sledovací kód zásilky 
  • V případě osobního vyzvednutí mapu s popisem jak na dodací místo 
  • Personalizaci – například oslovení jménem 

Kolik transakčních mailů poslat k jedné objednávce? 

Přístupy jsou různé, ale dlouholetá zkušenost říká, že ideální počet je tři. V případě platby předem o jeden více. 

  1. Přijetí objednávky případně doplněné informacemi k platbě 
    • Rekapitulace zboží 
    • Rekapitulace platby a případné pokyny k zaplacené 
    • Předpokládané místo a čas dodání  
  2. Případné přijetí platby 
    • Informace o došlé platbě a faktura – tu je v případě platby předem vhodné zaslat ihned po obdržení platby 
  3. Expedice zboží 
    • Rekapitulace objednávky 
    • Čas a způsob dodání. U výdejních míst ideálně i mapa a popis cesty 
    • Odkaz na sledování 
  4. Zboží dodáno
    • Poděkování 
    • Daňový doklad 
    • Pokyny na případnou reklamaci a výměnu 

A to všechno lze snadno i na Shoptetu. Připravíme vám šablony na míru, které nejen slovně, ale i graficky budou informovat o stavu objednávky. Dojem z vašich transakčních mailů bude násobně vyšší než u konkurence. Jak takové maily mohou vypadat se podívejte v galerii. 

Pokud by vám nestačilo posílat transakční e-maily z vašich e-shopových řešení, je možné využívat i e-mailové platformy jako je Ecomail či Targito. 

Jak ještě vylepšit transakční mail 

Pokud to nepřeženete, v transakčním e-mailu můžete pracovat i s marketingem. Například nabídnout vstup do věrnostního programu nebo zaslat kupon na další nákup současně s daňovým dokladem. Ale nepřežeňte to. 

Chcete po přečtení článku pomoci s vylepšením vašich transakčních mailů ať už na Shoptetu či jiné platformě? Stačí zavolat nebo napsat. 775 505 477, online@www.promogen.cz. Moc rádi vám pomůžeme 

Jak mohou transakční e-maily vypadat

Související příspěvky